.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی که کارگر به خبرنگار می گوید و خبرنگار می نویسد و ... !!
کارگر نان شب ندارد، لباس خود و زن و بچه اش دسته چندمی میشود، فرزند دانشجواش که بخاطر دست ها و جیب خالی پدرش و باغرور شکسته او ترک تحصیل میکند و به سیگار فروشی کنار خیابان روی می آورد.

وقتیکه کارگری 13 ماه حقوق معوقه خود را نمی گیرد و به زمین و زمان شکوه میکند و دست به دامن این و آن میشود و صدایش از درد و ناله به فریاد تبدیل میگردد.

وقتیکه زن و بچه کارگری که 13 ماه حقوق نمی گیرد و می بیند کارخانه ای که وجود نان آور خانه اش که بسته با تار و پود آن دارد و جوانی، میانسالی و پیری خود را با خاک و خون خوردن به پای این دستگاه و آن دستگاه و به فکر تولید بهترین پارچه با بهترین برند بین المللی می ریزد هر روز با مشکلی تازه دسته و پنجه نرم می کند.

وقتیکه کارگری می بیند امروز اجاره تولید کارخانه اش بستگی به اجازه تفکرات سیاسیونی قرار گرفته که حداقل بعد از انقلاب طعم نخوردن و نیاشامیدن را نچشیده اند.

وقتیکه کارگر به کارخانه اش نگاه میکند که امروز قسمتی از آن به تله ای از خاک تبدیل شده است و زمینهایش از قیمت طلا و جواهر هم بالاتر رفته است و علیرغم وعده قبلی ها که ایجاد اشتغال خواهند کرد و آب از آب تکان نخورده است.

وقتیکه کارگر نان شب ندارد، لباس خود و زن و بچه اش دسته چندمی میشود، فرزند دانشجواش که بخاطر دست ها و جیب خالی پدرش و باغرور شکسته او ترک تحصیل میکند و به سیگار فروشی کنار خیابان روی می آورد.

وقتیکه به پایه های لرزان زندگی زوجان جوان نگاه میکنی که در این کارخانه نه تنها امنیت شغلی ندارند بلکه در اجتماع هم بعلت نداشتن ترد میگردند و اعتبار خود را در بین کسبه محل و بازار از دست میدهند.

وقتیکه کارگران نساجی میگویند بعلت سو مدیریت و حضوران مدیران دولتی 15 سال است که این وضعیت در مازندران سیر نزولی داشته است و فریاد رسی پیدا نمی شود.

وقتیکه کارگران میگویند علیرغم قول ریاست محترم جمهور در سفر اول خود به مازندران مبنی بر احیای نساجی مازندران اندرخم سلیقه ها و تنگ نظری ها می ماند.

وقتیکه کارگران میگویند علیرغم تعهدات سرمایه گزار خارجی که معوقات را پرداخت نماید و پرداخت نمی گردد.

وقتیکه کارگران میگویند ازوعده و وعید مسئولان و پاسکاریها خسته شده اند و این خستگی نفس آنان را بریده است.

وقتیکه کارگران می گویند ماههاست حقوق نمی گیرند و عده ای تازه به استخدام کارخانه در می آیند و خود را مالک اصلی می نامند.

وقتیکه امام جمعه شهر بر مسئولین تکلیف می کند که اگر کارخانه خصوصی است بخش خصوصی چرا پاسخگو نیست و اگر دولتی است چرا دولت مداخله نمی کند؟

وقتیکه کارگر می بیند مطالبات آن از طریق تسهیلات بانکی و فروش ماشین آلات تامین می گردد.

وقتیکه کارگر جوابی از فرماندار، نماینده مجلس، استاندار نمی شنود و مات و حیران می ماند.

وقتیکه کارگر به خبرنگار می گوید و خبرنگار می نویسد و....

فرامرز درخشنده سرپرست روزنامه كار و كارگر و خبرگزاري (ايلنا) در استان مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

كارگر 26 تير 1390
اين را هم اضافه بكن وقتي كه كارگر زجر كشيده كارخانه هاي نساجي توسط نيروهاي اكبري نماينده قائمشهر به باد كتك گرفته مي شوند
نا شناس 26 تير 1390
چقدریادداشت>>>>؟؟؟پس گلستان چی
کارگرنساجی 26 تير 1390
متاسفانه اقای... چنان غرق درچاپلوسی اطرافیان طماعش شده است که صدای خوردشدن استخوان کارگران دردمندرا نمیشنود.نمیشنودکه هیج هرصدایی رادرنطفه توسط ایادیش خفه میکند.ایشان از چنان عقبه ای برخوردارندکه قانون کار ودست اندرکاران شهرواستان راهیچ میشمارند وهرجاانان حتی بحق انتقادی بنمایند بابرخوردخارج ازعرف ایشان مواجه میشوند.بنظراین مکان به حیات خلوت و جولانگاه نامبرده و ایادیش مبدل شده ومتاسفانه نمایندگان دولت دراستان هم جرات هیچ نظارتی راعلی رقم کمک میلیاردی دولت ندارند البته شاید از ترس شل بودن پایه های صندلیشان باشد. دراین شرایط وای بحال ما که اسیر این ازخدا بی خبران شدیم. بهرصورت بازخداراشکرکه شما خبرنگاران حداقل دراین فضای اختناق گلوی زخم خورده ماهستید
نا شناس 26 تير 1390
طاهايي استاندار مازندران به چه حقي در بازديد از كارخانه نساجي مازندران واقع در جاده نظامي قائمشهر گفته كارگران اين كارخانه صبور نيستنددقيقا اين جمله را گفت: من استاندار قزوين بودم اونجا هم كارگران مشكل داشتند ولي هيچوقت جلوي استانداري تجمع نمي كردند ولي اينجا كارگران نساجي ميان استانداري . بايد صبوري بكنيد تا سرمايه گذار ترك اين كارخانه كارشو انجام بده.

تو هم مثل ديگر ايادي اكبري نماينده قائمشهر جيره خوارش شد و با پولي حق يك جامعه كارگري را فروختي به ديناري چند . خدا جوابتو حتما ميده شك نكن
نا شناس 26 تير 1390
كارگران قائمشهر الان بغضي هستند كه در حال انفجارند دور نيست كه اين بغض بتركه روزهاي آتي منتظر باشيد
نا شناس 26 تير 1390
بگيد چرا اين كارخانه ها درش هيچوقت به روي مسئولان و خبرنگاران باز نميشه و فقط اونجايي كه... مي خواد اين كار انجام ميشه ؟‌اينطور كه معلومه اين كارخانه ها ملكش ماله خود... شده
نا شناس 26 تير 1390
جالبه اگر بدانيد حجت الاسلام معلمي در خطبه روز 24 تيرماه امسال به خوبي در خصوص كارخانه هاي نساجي و ضايه شدن حق كارگران موضع گرفتند
مام جمعه قائمشهر:
متولی احقاق حقوق کارگران نساجی مشخص شود
امام جمعه قائمشهر خواست تا برای پیگیری و احقاق حقوق و مطالبات کارگران کارخانه های نساجی واقع در قائمشهر متولی این امر مشخص شود تا این کارگران از بلاتکلیفی خارج شوند.
،‌ حجت الاسلام والمسلمین "‌علی معلمی" در خطبه های نماز جمعه قائمشهر با اشاره به راهپیمایی و تجمع های چندین باره کارگران این واحد های تولیدی در قائمشهر و استان گفت:‌ برای احقاق حقوق از دست رفته این کارگران مشخص نیست که کدام یک از ادارات کار ،‌تشکیلات سیاسی ،‌اجرایی و کارگری متولی پیگیری مشکلات این افراد و رفع آن هستند.
وی ادامه داد : هرچند واگذاری کارخانه نساجی به سرمایه گذار ترک مشکلی نیست ولی اینکه واگذاری این مجموعه به سرمایه گذار باشد شود که هیچ نهاد و ارگانی پیگیر مشکلات عدم دریافت چندین ماهه حقوق کارگران زحمتکش نشوند شایسته و سزاوار نیست .
امام جمعه قائمشهر تصریح کرد: آیا با واگذاری کارخانه نساجی به سرمایه گذار هیچ راهکاری برای رفع این مشکل کارگران وجود ندارد ؟
حجت الاسلام معلمی خاطرنشان کرد: ایا حفظ امنیت فعالیت سرمایه گذار ترک مساوی با پرداخت نکردن حقوق و مطالبات کارگران است ؟
وی ادامه داد :برداشته شدن حق کاپیتولاسیون و تبعیض وبرتر بودن افراد خارجی د رمقابل ایرانیان از ثمرات و برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است .
وی با تاکید بر اینکه کارگران کارخانه نساجی بدنبال مطالبه حقوق و دستمزد خود هستند از مسئولان خواست تا با رفع مشکلات این کارگران باعث شوند تا جو مناسب قائمشهراز بین نرود .
معلمی ادامه داد:بدلیل عدم تحقق مطالبات کارگران و زجری که برآنها وارد می شود راهپیمایی و تجمع آنان برای احقاق حقشان باعث شده که این مساله خوراک تبلیغاتی برعلیه نظام توسط رسانه های بیگانه شود.
علی 26 تير 1390
ببخشید میتونم بپرسم این کارگر کجا کار می کند
nazar 26 تير 1390
این کارگرها که روی دستگاه مار نمی کنند اونا که داخل کارخانه حضور ندارند
نا شناس 26 تير 1390
آقاي استاندار در جلسه ... روز 25 تيرماه كه بعد از بازديد از روند مثلا احياي كارخانه هاي نساجي داشتي صداي ناله و ضجه كارگران را نشنيدي ؟‌صداي اون كارگر را نشنيدي كه مي گفت زنش تومور مغزي داره و بخاطر تنگدستي به زنم امروز و فردا مي كنم تا حقوقمو بدن تا ببرمش درمان بكنم ولي خبري نيست امروز به زنم گفتم استاندار داره مياد ديگه حقوقمون را ميدن حالا برم به زنم بگم اقاي استاندار گفت تجمع نكنيد صبر بكنيد ايا بشه ايا نشه من هم به زنم بگم بميره چون پولي ندازم كه درمانش بكنم . جواب ملت را چطور مي خواهيد بديد ..
نا شناس 26 تير 1390
یکی به من جواب بده وقتی حاج اقا معلمی نیروی غدر و قدرتمندی در شهر قائمشهر هستند که بخوبی مسائل شهرستان را رصد می کنند چه لزومی بود حجت الاسلام .... قائمشهر بیاد کارخانه بازدید بکنه . اقا این ها همه ترفند .... که هر وقت کارگران را می خواد خفه بکنه یک سری مسئول میاره تا ا زاین طریق اون مسائل را حاشیه ای و کم رنگ بکنه. خدا ازت نگذره اه کارگران مظلوم توی زندگیته
نا شناس 26 تير 1390
اقای از اون تماس تلفنی جالب که در زمان بازدید از کارخانه نساجی به شما شد بگید . حاج اقا معلمی در اون تلفن چی گفتند که شما اصلا حواسب راتون نموند که بتونید کارخانه را بازدید بکنید .خدا را شکر فردی محترم و متدین که مدافع حقوق کارگران و اقشار ضعیفه در قائمشهر همچون حاج اقا معلمی هست که حقوق از دست رفته کارگران را بگیره
نا شناس 26 تير 1390
اکبری از صبح زود در کارخانه نساجی شماره دو مستقر شده بود که تمامی امکانات و فضا را برای اون جسله که با خدم و حشم افراد می اومدن اماده بکنه و تا ساعت دو خودشو و استاندار و طبرسی را درگیر بازدید از کارخانه های نساجی که ملک خودشه کرد و در همان بازدید استاندار گفت بعد از این بازدید جلسه با کارگران و رفع مشکلاتشان داریم چرا اکبری که چندین ساعت وقتشو برای بازدید از کارخانه گذاشت در اون جلسه شرکت نکرد؟‌می خواهید جوابشو بشنوید چون که کارخانه را با ترفند مال خودش کرده و ملکشه و براش دل می سوزونه ولی کارگران برای اون منفعتی ندارند اون نماینده و منتخب مردم هست و برا ی مردم حوزه انتخابیه اش دل نمی سوزونه اون و دور و بریهایش بدنبال نفع شخصی و تجاری خودشان هستند. خدا از اونها نگذره
نا شناس 26 تير 1390
کارگرکارخانه نساجی زجر کشیده در جلسه پیگیری مشکلاتش که با حضور استاندار در قائشمهر برگزار شد گفت: دختردانشجویم از اینکه پولی نداره تا بتونه هزینه مسیر تا دانشگاهش را بپردازد پیش دوستانش شرمنده است و من هم شرمنده خانواده ام هستم . گفتن صبور باشید از دهان شما مسئولان که حقوق آنچنانی و سرموقع می گیرید واقعا اسانه وبرای من کارگر با زن و بچه که 13 ماه جقوق نگرفته بسیار گذران این روزها سخته
نا شناس 26 تير 1390
افرین حاج اقا معلمی . واقعا ما قیام کردیم که کاپیتولاسیون و حق برتری خارجی ها بر ایرانیان برداشته بشه حالا با اومدن سرمایه گذار ترک کارخانه های نساجی مازندران حق و حقوق کارگران پرداخت نشه وبعدش هم بگن حرفی نزنید که سرمایه گذار خارجی امنیت داشته باشه کار بکنه . این هم باز همون کاپیتولاسیون قبل از انقلابه
نا شناس 26 تير 1390
طاهایی استاندار مازندران شما به عنوان عالی ترین مقام سیاسی استان هستید شما نمی تونید حق کارگران نساجی را بگیرید چرا که در روز 25 تیرماه و در بازدید از این کارخانه ها نتونستید جلوی بستن در کارخانه به روی مهمانهایی که خودتان دعوت کردید را بگیرید ....
نا شناس 26 تير 1390
من موندم.رییس جمهور می گه ما هیچ بدبخت و بیچاره ای نداریم و... این راستگوعه یا دروغگو؟.....خدایا ما رو هدایت کن.شما رو به خدا این مطلب رو کامل بذارید
نا شناس 27 تير 1390
قائمشهر و سوادكوه هميشه بازيچه سياست بازي مسئولانشان بودند . مگر در 7-8 سال اخير چه كاري چه صنعتي چه توليدي در اين شهرها راه افتاد كه كارگراش و جووناش سر كار بروند ؟
MFK000 27 تير 1390
با سلام
این برای بار صدم که نظر می دهم اگه واقعا راست می گی کامنت منو بزار.
صد بار گفتم خود مردم آن زمانی که آقای اکبری قرآن آورد پشت تریبون قسم قرآن خورد باید فکر اینجا رو می کردن. قربان قرآن بروم.
آن زمانی آن کاندیدا داد و فریاد می کرد که آقا نساجی مرده دیگه هیچ کاری نمیشه براش کرد بفکر کارخانه های دیگر باشید عیسی مسیح هم نمی تواند آن را زنده کند شما مردم گوش نکردید. پس آزموده را آزمودن خطاست. به جوانان میدان بدهید تا برایتان از انگیزه هایشان مایه بگذارند.
نا شناس 27 تير 1390
يكي كمه دو تا زياده
هر برنامه اي خلاف اين شعار كنترل جمعيت ، در ايراني كه بي آبي، تحريم ودشمن دارد يعني گسترش بيكاري، فقر ، فساد و بدبختي
فرزند كارگر 27 تير 1390
... چابلوس و دروغگويي است كه پدر كارگران در نساجي را در آورده و بمردم دروغ نيز ميگويد نمونه بارزش در جشن نيمه شعبان مطهري محله قائم شهر بوده كه براي تبليغات مبلغ 3000000 تومان .... داده و صحبت نساجي را كرد .سوال اينست جشن نيمه شعبان چه ربطي به نساجي داره ؟نكنه ايشون نيز با ....ارتباط داره و ما نمي دونيم ؟تور را بخدا پيام مرا بگذاريد اين درد دل يك فرزند نساجي است . با تشكر
نا شناس 27 تير 1390
شاهي...قائمشهر...كارخونه نساجي...تيم نساجي...مردم قائمشهر...بدبختي...بيچارگي...درموندگي...بي كسي...بيكاري جوونا...واقعاكه...مسئولين....؟ممنونيم...عشق...بي پولي...كارگري...گرسنگي...بازن ميگن كه قائمشهريا اينطورين اونطورين!!!...خدااااااااا.........
ali 27 تير 1390
با سلام کارگرهایی که شما از آنها نام می برید اصلا سر کار نمی آیند و هیچ تولیدی ندارند می گویند ما کار نمی کنیم به ما حقوق دهید آیا کسی که کار نمی کند و در محیط کارخانه حضور هم ندارد و در بیرون از کارخانه دنبال مسافر کشی زراعت و کارهایی دیگر است مستلزم دریافت حقوق است یا نه
نا شناس 27 تير 1390
عامل بدبختی ما مردم قایمشهر همین به اصطلاح کارگران هستند. کارگرانی که همیشه تو خیابون هستند کی کار می کنند؟ نزدیک به بیست سال است که این جماعت تو خیابون می آیند. سه نفر از فامیلهای درجه یک بنده هم جز اینها هستند. یکی دو روز قبل یابعد از اول برج می روند کارخانه و با داد و قال حقوق می خواهند. بعد هم با افتخار برای ما تعریف می کنند که رفتیم تو دهن فلانی زدیم و پول گرفتیم. من چون با چشم خودم این کارها را دیده ام هیچ وقت حرفها و کارهای اینها را قبول نمی کنم. شما و دیگران خود دانید. با تشکر.
نا شناس 27 تير 1390
آقای معلمی باید جواب این سوال را بدهند که چرا در زمانی که امام جمعه بودند کارخانه گونی بافی و نساجی شماره دو را تعطیل کردند و اینها تماشا کردند؟ چرا از کارگران دفاع نکردند؟ این حرفها عوامفریبی است.
نا شناس 27 تير 1390
آقای معلمی باید جواب این سوال را بدهند که چرا در زمانی که امام جمعه بودند کارخانه گونی بافی و نساجی شماره دو را تعطیل کردند و اینها تماشا کردند؟ چرا از کارگران دفاع نکردند؟ این حرفها عوامفریبی است
نا شناس 27 تير 1390
این کارگران هم 15 سال است کار نمی کنند و دروغ می گویند.
نا شناس 27 تير 1390
بابا اگر اکبری این قدر قدرتمند است بهترین نماینده برای قایمشهر بوده و هست! دنبال کس دیگری نگردید.
نا شناس 27 تير 1390
آینده این شهر و جوانانش باید نابود شوند تا این کارگرها کار نکنند و حقوقشان را بگیرند.لعنت بر جماعت سیاست باز.
سهراب 27 تير 1390
اندکی صبر سحر نزدیک است اینقدر حس ناامیدی را به مردم تزریق نکنید، افتتاح پی در پی واحدهای نساجی در راه است ، آن زمانی که 1000 نفر در 2 ماه آینده مشغول شوند دیگر چه می گویید آن زمان چه خواهید گفت منتظر می مانیم دیگر چیزی نمانده
ایمان 27 تير 1390
کارخانه جدید نساجی اگه اقایون بزارن داره را میفته چرا اینقدر سنگ اندازی میکنید !!!میدونم منتشر نمیکنید
نا شناس 28 تير 1390
چرا دروغ ميگوييد كدوم كارخانه كدوم نساجي كجاي دنيا دوخت و دوز كه 50 نفر نيز در ْآن مشغول نيستند كارخانه نساجي بوده ؟بريد و تبليغات اين ناجوانمرد و دروغگو را جاي ديگه بكنيد يا پول بديد در جشن نيمه شعبان كتي سر وقت بگيريد و تبليغات كنيد .....كارخانه گوني بافي درست است در زمان معلمي بسته شده اما اكبري نيز در همان مقطع نماينده بوده
اميد 28 تير 1390
ضمن تقدير و تشكر از عنايت ويژه حضرتعالي و اصحاب رسانه اميدوارم قلم توانمند شما كه بالواقع منشاء خير بوده ، حامي هميشگي جمعيت كارگر و همچنان در راه توسعه و تعالي جامعه كار در سايه توجهات مسئولين استاني و در راستاي حقائق به وظيفه خود عمل نماييد .
نا شناس 28 تير 1390
اكبري و دارو دسته اش هركسي كه باهاش مخالف باشند را با تهديد و ارعاب و زد و خورد اذيت مي كنند اين هم شد نماينده . برو گم شو .مرگ بر اكبري خائن
نا شناس 28 تير 1390
چرا بعضی ها می گویند همه چیز دروغ است؟ خود اینها چه کاری بلدند؟ این همه کار زمین مانده در قائمشهر وجود دارد چرا همه نساجی را چسبیده اند؟ خود این مطلب نشان نمی دهد که دارد در نساجی کار انجام می شود؟ خوب حاج آقا معلمی و آقای ادیانی و ما بقی مسئولین بروند یک مشکل دیگر را حل کنند. مگر ما مشکل کم داریم؟ به نظر من چون اکبری برای احیای نساجی کار کرده است این همه فحش می خورد وگرنه هیچ دلیلی ندارد که بقیه همه کار و زندگی شان را ول کنند و اکبری را بکوبند.
نا شناس 28 تير 1390
گونی بافی در زمان رعیت نماینده قبلی قایمشهر و حاج آقا معلمی به عنوان امام جمعه شهر تعطیل شد نه در زمان اکبری. انصاف داشته باشیم و دروغ نگوییم.
نا شناس 28 تير 1390
کارگران ناراحت نباشید اکبری جز لیست 150 نفره نمایندگانی است که از سوی رحیم مشاعی اعلام شد و ان شالله رد صلاحیت میشه شرش کم میشه
نا شناس 28 تير 1390
نماینده ادیانی پشت درهای بسته کارخونه چه می کرد
چه مظلومه ادیانی و دارو دستش
خدا نیاره روزی رو که مدیری از اکبری تشکر کنه و ادیانی یادش بره استغفرالله
محمودی رئیس بزرگ دفتر ادیانی رو کجا باید پیدا کرد
نا شناس 29 تير 1390
از شمال نیوز انتظار می رود که حرمت و وزانت رسانه را حفظ کند و از تایید نظراتی که حاوی توهین و تهمت به اشخاص و مسئولین است خودداری کند. این الفبای کار رسانه است. نگذارید افراد بی آبرو به خانه رسانه شما طمع داشته باشند. در نظر بنده شما چند درجه سقوط کرده اید و حیثیت رسانه ای شما به شدت زیر سوال می رود.
نا شناس 29 تير 1390
اینهایی که بقیه را به باد ناسزا می گیرند صلاحیت احضار نظر راجع به هیچ موردی را ندارند. اهل کوفه هم همینطور بودند. اول کارشان با جهالت و آخر آن با خیانت همراه بوده است.
نا شناس 29 تير 1390
اکبری از کجا پول میاره که در یک مراسم جشن میلاد امام زمان به ده نفر پرداخت سفر کربلا را هدیه داده و اینکه ادعای جالبش در این مراسم این بوده که من عازم کربلا بودم بخاطر علاقه به مردم به این سفر زیارتی نرفتم و به این جشن اومدم . اقای کلاهبردار تا کی میخوای این دزدیها را ادامه بدی
علی 29 تير 1390
تا اونجا که ما اطلاع داریم این کارگران مظلوم که 13 ماه حقوق نگرفتند29 روز از ماه رو دنبال کار اولشون بیرون کارخونه هستن و فقط آخر ماه برای دریافت حقوق و البته اضافه کار یه سری به کارخونه میزنن و یه دیدای تازه میکنن.
حضرت آیت اله معلمی هم بهتره بجای اینکه به دشمنی با اکبری و آیت اله طبرسی بپردازن حقایق رو برای مردم بیان کنن و منافع شخصی و حیات سیاسی خودشون رو بر پایه دروغپردازی استوار نکنن.
نا شناس 29 تير 1390
میشه بگین این کارگران زحمتکش توی 15سال گدشته چند میلیمتر نخ یا پارچه تولید کردن؟
حسین آزاده 30 تير 1390
" اشجع الناس من غلب هواه "
شجاعترین مردم کسی است که بر نفس خود غلبه کند ، همه چیز با رفتن به نساجی مازندران و دیدن دنیایی از کار مشخص می شود و نیازی به بحث کردن نیست
نا شناس 30 تير 1390
توجه کنید......این گونه جمله ها همیشه زیر نظرات آقا نگارنده مقالاتمینویسندبه نظرم خودش مینویسه ((((ضمن تقدير و تشكر از عنايت ويژه حضرتعالي و اصحاب رسانه اميدوارم قلم توانمند شما كه بالواقع منشاء خير بوده ، حامي هميشگي جمعيت كارگر و همچنان در راه توسعه و تعالي جامعه كار در سايه توجهات مسئولين استاني و در راستاي حقائق به وظيفه خود عمل نماييد)))))

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.